czwartek, 30 sierpnia 2012

Świecznica rozgałęziona - Artomyces pyxidatus




Świecznica rozgałęziona - Artomyces pyxidatus



Podczas naszych grzybobrań w weekend 25-26 sierpnia natrafiłem na świecznicę,
bardzo mnie to ucieszyło, bo jest to dość rzadko spotykany grzyb, rosnący na drewnie
liściastym rzadziej iglastym.Te egzemplarze rosły właśnie na drewnie iglastym.

Grzyb ten ujęty jest na:

Czerwonej liście grzybów wielkoowocnikowych zagrożonych w Polsce

ze statusem V - narażone


trochę informacji jest pod linkami



To pierwsze stanowisko znalezione 25 sierpnia
cztery osobniki na jednym pniu













A to drugie stanowisko z 26 sierpnia






















5 komentarzy:

  1. Gratuluję! W końcu porządne zdjecia, których nie powstydziłby się najlepszy. Pierwsze zdjecie wymiata !Jest świetne. No i fajnie , ze pod światło próbujesz jak w ostatnim zdjęciu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z Twoich ust to prawdziwy komplement,dzięki i tak będę do Ciebie mówił Mistrzu.

      Usuń
  2. Świecznica to prawdziwa piękność pośród grzybów, mam szczęście ją znajdować regularnie co roku w .... jednym miejscu ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie cudo, mam jeszcze dwie uwiecznione, ale warunki (światło) były kiepskie do robienia zdjęć.
      Dodam je później.

      Usuń
  3. Mam dość rzadkie stanowisko na martwej sośnie, okolice Żagania woj. lubuskie

    OdpowiedzUsuń